Vilniaus savivaldybės Grigiškių gimnazija

4a kl. kelionė po Vilniaus pilių paslaptis

   Ar kada pagalvojote, kodėl Vilnius tapo sostine? Į šį klausimą 2025 m. rugsėjo 10 d. bandė atsakyti mūsų gimnazijos 4a kl. mokiniai. Kartu su savo mokytoja Alesia Romanovskiene ir mokinio padėjėja Olga Šutova jie leidosi į ypatingą edukacinę kelionę – programą „Gediminas ir Vilniaus trys pilys“, kurią organizavo Vilniaus miesto savivaldybė ir „EDU Vilnius“.

Pirmasis sustojimas – Gedimino paminklas

   Katedros aikštėje vaikus pasitiko didingas didžiojo kunigaikščio Gedimino paminklas. Būtent čia gimė legendos apie sapną, kurio dėka iškilo Vilnius. Mokiniai klausėsi istorijų apie Gedimino vaidmenį Lietuvos valstybės stiprinime ir suprato, kad šis paminklas – ne tik akmuo, bet ir gyvas pasakojimas apie praeitį.

Paslapčių kupini Valdovų rūmai

Toliau laukė kelionė į Valdovų rūmus. Senoji valdovų rezidencija vaikams atvėrė duris į praeitį: kaip gyveno kunigaikščiai, kokius sprendimus jie priimdavo ir kaip ši vieta tapo Lietuvos politiniu ir kultūriniu centru. Vaikai, žvelgdami į rūmų sales ir kiemus, bandė įsivaizduoti, kaip čia šurmuliavo viduramžių Vilnius.

Susitikimas su karaliumi Mindaugu

Prie skulptūros „Mindaugas“ mokiniai prisiminė pirmąjį ir vienintelį Lietuvos karalių. Jis – tarsi tiltas tarp XIII a. ir mūsų dienų, primenantis, kad Lietuvos valstybė turėjo stiprius pamatus dar prieš Gedimino laikus.

Gedimino pilies bokšto papėdėje

Kelionė nebūtų buvusi pilna be sustojimo prie Gedimino pilies bokšto. Nors mokiniai į kalną nekopė, stovėdami papėdėje jie sužinojo apie visas tris Vilniaus pilis – Aukštutinę, Žemutinę ir Kreivąją. Edukatorius papasakojo, kaip buvo ginamas miestas, kokią strateginę reikšmę turėjo kalnas ir kodėl būtent čia gimė sostinė.

Žaidžiant – lengviau mokytis

Edukacinė programa neapsiribojo vien pasakojimais. Vaikai atliko praktines užduotis: bėgiojo, vaikščiojo, ieškojo atsakymų į klausimus, diskutavo. Istorija tapo ne sausa datų ar vardų eilė, o gyvas nuotykis, kuriame kiekvienas atrado ką nors naujo. Galima sakyti, tai buvo integruota edukacija „keturi viename“ – sujungtos lietuvių kalbos, matematikos, pasaulio pažinimo ir fizinio ugdymo pamokos.

   Ši kelionė paliko mokiniams daug įspūdžių – ne tik pažino Vilniaus istoriją, bet ir pajuto, kaip įdomu mokytis keliaujant. Grįžę į gimnaziją vaikai dar ilgai dalinosi patirtais įspūdžiais – nuo Gedimino sapno legendos iki Valdovų rūmų paslapčių.

   Nuoširdi padėka Viktorijai Kuzmitavičiūtei už idėją bei pasiūlymą ir Vilniaus projektui „Vilnius yra mokykla“ už galimybę patirti istoriją gyvai.

Nuotraukos:
Alesia Romanovskienė

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas